Antras pagal dydį šalies miestas - 2,6 mln. gyventojų, o visoje Osaka prefektūroje - 19 mln.
Osakos pilis
Didinga, stovi aukštai - svarbi miesto panoramos dalis. Pastatyta dar XVI a., įspūdinga ir dabar.
Kaip jau ne viename mieste pastebėjome, japonai miesto pažibas ir ant kanalizacijos dangčių perkelia. Kurie, beje, taip lygiai lygiausiai su grindiniu sudėti, kad net nepajusi. Gal kada nors ir pas mus taip...
Osakos akvariumas
Žuvų ir kitų vandens gyvūnų mylėtojams būtina aplankyti šį Osakos pasididžiavimą. Ėjome pirmadienį ryte, kad mažiau žmonių būtų. Gal ir buvo mažiau, bet vis vien vaje kaip per daug! Nors Japoniškais mastais - vienas kitas žmogelis.. :)
Akvariumas didelis, per 8 aukštus, gyvybės čia visokiausios daug apgyvendinta.
Alvydo naujas žvejybos tikslas - gruperis (grouper). Dideli šie monstrai užauga, kai kurios jų rūšys ir 250 kg pasiekia. Dar šiemet Kalėdas Monterėjaus įlankos akvariume jis jaukinosi didžiules arapaimas, o dabar šis tikslas - jau pasiektas!
Man dar labai patiko pingvinai ir mėnulžuvės (sunfish), žinoma, labai įspūdingi du akvariume gyvenantys bangininiai rykliai (whale shark). Ir gražuoliai pafinai (nežinau, kaip lietuviškai teisingai), Svalbarde praplaukdami juos matėm jūroje, ant bangos, o pasirodo jie nėra jau tokie mažiukai - mūsiškos anties dydžio.
Ieškantiems idiliško pabuvimo ramiai stebint jūros gyvius, deja, čia atsipalaiduoti vargu ar pavyks...
Umeda sky building (Umeda dangaus pastatas)
Dar vienas išskirtinės japonų architektūros pavyzdys - du 40 aukštų bokštai, eskalatoriais sujungti aukštutiniuose aukštuose, su karūna - lauko apžvalgos aikštele. Fainai, bet Osakos dangoraižių ir miesto dydžio su Tokiju nepalyginsi - žymiai mažesnis ir ramesnis miestas.
Mes svarstėme, kažin kaip 1990-aisiais turėjo atrodyt šio pastato architektūriniai-inžineriniai brėžiniai.
Hirakata T-Site knygynas
Skaitytojų ir instagramerių rojus! 5 aukštų prekybos centras, kur bent 3 aukštai skirti vien knygoms. Laimės pilnos kelnės, šypsena iki ausų :)
Šalia yra kavinukė, o japonai - tylut tylutėliai, tai ir mes pasimėgavome ramybe. Nes lauks bent 70 min. kelionė viešu transportu atgalios.
Osakos nacionalinis meno muziejus
Rokko kalnas
Kai paskaitai turistų, vaikštančių tik miestuose aprašymus apie lipimą į kalną, gali pagalvot, kad baisiai rimtas reikalas laukia. Smagus kalnas, bet ne kažkas ypač sunkaus, sakyčiau - varom visi! Tik sunkiau lipti, kai svilina +27 C.
Ir šį kartą sutikome daug įvairaus amžiaus japonų. Kadangi buvo sekmadienis, žmonės taip leidžia laiką su šeima. Labiausiai nustebino mūsų bet kada matytas jauniausias haikeris - 3 metų bičas! Kartu lipo tėvai, senelis, 10 m.sesė, 6 m. broliukas, o mama dar vieną apie pusmečio dydžio vaikiuką nešė nešynėje. Ir daug einančių šeimų matėm, pagarba jiems. Šaunuoliai!
Summa summarum
5.20 val.,
17 km trasa,
1000 m. aukštyn.
Apleista Fukuchiyama traukinių trasa
Unikalus ir įdomus haikas trasa, kur kažkada važiuodavo traukiniai. Labai graži vaizdinga panorama - šalia teka kalnų upė. Kažkada japonams pasirodė šią liniją per brangu išlaikyti, baigė ją naudoti, o dabar likę tik mediniai pabėgiai. Keliautojų smagumui 5 km trasoje yra 6 tuneliai - nuo 91 iki 414 m.ilgio ir vienas įspūdingas metalinis tiltas.
Alvydo idėja - tuneliuose padaryti metalinių lynų nusileidimus (zip-line), spiegtų net drąsiausi :)
Osakoje ir atsisveikiname su Japonija. Kai traukinys vežė į oro uostą, atrodė, kad pateksime į laivą - mat šis oro uostas (Osaka Kansai - KIX) pastatytas dirbtinėje saloje. Kai apie 1960 m. miesto ribose buvusio senojo Osaka Itami (ITM) pajėgumų nebeužteko, o vietos naujam oro uostui nebuvo, japonai rado būdą. Vargų ir rūpesčių daug turėjo, skaičiuoja, kad 20 mlrd USD investavo. Kai tikrai nori ką nors padaryti - gali. KIX per metus aptarnauja 25 ml keleivių, o pigių skrydžių terminalas 2018 m. pripažintas geriausiu pasaulyje.
Arigato, 日本.
Sayonara.
Patiko? Nepatiko? Mums įdomu, ką jūs galvojate ;)