2015 m. gegužę buvau Islandijoje. Tiksliau būtų sakyti Reikjavike 3 dienas, nes be paties miesto ne ką daugiau ir pamačiau. Labiausiai sužavėjo vaizdai matyti pro langą leidžiantis ir kylant – anonsas, kad čia tikrai yra daug gražaus.
O kai 2017 m. vasarį SAS žurnale “Scandinavian traveller” pamačiau nedidukę Landmannalaugar nuotrauką (viršuje) - viskas, uodega dega kaip ten noriu! :)
Taigi po poros mėnesių svarbiausias darbas – parduoti idėją Alvydui buvo atliktas ir turbūt nė valandos netruko ir mes jau turėjome bilietus. Skristi į Islandiją pasirinkome rugpjūčio gale – rugsėjo pradžioje, kad dar būtų šilta, o šeimynos su vaikais jau būtų paatostogavę.
Nieko nesakykit, žinom, žinom... :)
Keliavome 2017 rugpjūčio 25 - rugsėjo 9 d., o aprašėme gerokai vėliau. Gal kai kurie įspūdžiai ne tokie gilūs, bet ne mažiau nuoširdūs.
Ši šalis mus sužavėjo, to nepaslėpsi. Labai rekomenduojame ją aplankyti. O mūsų patyrimus, objektus, kelius ir kainas planuojant verta patikrinti ir žinias atnaujinti. Na o svarbiausias dalykas Islandijoje - fantastiška gamta tikrai nebus pasikeitusi.
Programa Islandijoje paprasta – per 14 dienų apvažiuoti visą salą ir tuo tarpu praeiti maksimum haikų, pamatyti geizerį, juodus paplūdimius ir uolas, geoterminio aktyvumo parkus, ledynus ir aisbergus, tarpeklius, vulkaninius ežerus ir nebeveikiančius ugnikalnius, užuosti sieros kvapą ir išgirsti krioklių dundėjimą. Ir dar būtinai Landmannalaugarą. Varom? :)
Rugpjūčio 25 d. ankstyvas rytas Vilniuje – lėktuvas kyla 6:35. Rytas nesunkus, netgi linksmas, kas bumbės anksti keltis, kai tau atostogos ir žinai, kad 11 val. jau eisi į kalną Islandijoje?
Oro uostas nedidukas, bet statybos ir remontai vyksta kaip iš pypkės. Čia per 5 metus keleivių skaičius beveik patrigubėjo, tai bet kam tai būtų baisus iššūkis. O šaunuoliai islandai su tuo puikiai tvarkėsi – pagal keleivių vertinimus jie savo kategorijoje – lyderiai. Žmonėms patinka Reikjaviko oro uostas, o konkurentai atskrenda mokytis :)
Automobilis
Pagaliau sulaukėme, nuvažiavome ir susitvarkėme popierius, kad gautume nuomojamą automobilį. Dviem savaitėms ėmėme nedidukę, pagyvenusią Hyundai ix20. Už kuklius 873 eur.
Su ja galėsime važiuoti tik asfaltuotais ir pagrindiniais žvyrkeliais, o jau prastesniais – ne. Iš ties, važiuoti galima, tik žalą tektų dengti patiems, draudimas negaliotų. Žinoma, čia velniškai patogiau būtų važiuoti su 4x4 mašina, bet tokios nuoma 14 d. kainuotų beveik 1800 eur – jau ne mūsų biudžetui.
Juokėmės, kad pas mus žmonės už tokius pinigus mašinas perka, ne nuomoja :)
Bet nepamirškime, kur esame ;) Taigi dar keletas patarimų nuomojantiems mašiną Islandijoje: saugokite mašinos dureles atidarydami - ten dideli vėjai ir kartais gali dureles tiesiog nuplėšti. Čia rimtai! Ir tokios žalos draudimas nedengia, taip pat ir pradurtų padangų. Taigi važiuodami žvyrkeliu būkite labai atsargūs, nes dažnai juose sutiksite ir nemažų, aštrių lavos gabalų.
Beje, degalai visoje saloje kainavo panašiai. Ir iš tiesų, jeigu tik matote degalinę, tai ir užsukite. Ypač salos šiaurėje ir rytuose, kur gyventojų mažai, degalinių reta, taigi degalų pritrūkti būtų baisiai liūdna.
Vanduo
Vanduo čia - turtas, vienas švariausių pasaulyje. Parduotuvėje tikrai nereikia pirkti. Šiltu terminiu vandeniu kai kur ir namai šildomi, labai dažnai juo užpildo viešus lauko baseinus. Be jokių rūpesčių gertuves galite iš krano prisipilti. Mums tik vienuose namuose teko leisti šaltam vandeniui gerai nubėgti, nes karštas vanduo turėjo sieros kvapą. Ir skonį :)
Biudžetas
Šios kelionės biudžetas labai priklausys nuo jūsų transporto, apgyvendinimo ir maisto pasirinkimų. Čia yra ir kemperių, ir miegojimui pritaikytų mikroautobusų ar kitokio transporto, kuriuo galite sustoti poilsiui, kur pageidaujate. Taip pat galima nakvoti ir palapinėse - bent jau ramu, kad meškų nėra :)
Mes rinkomės tradicinį variantą - mašina tik važiuoti, o nakvoti, daugiausia, svečių namuose ar pas žmones, kurie nuomoja kambarius. Dažniausiai tai reiškia, kad bus bendra vonia ir virtuvė. Virtuvėje pikas apie 7-8 val. vakare, vonioje - tos pačios valandos ryte :)
Mūsų išlaidos 2 žmonėms per 15 d.:
- Aviabilietai 635 eur;
- Automobilio nuoma 837 eur;
- Degalai 565 eur;
- Apgyvendinimas 2146 eur;
- Maistas 1101 eur;
- Pramogos 400 eur;
- Kita 294.
Viso: 8060 eur.
Ar galima pigiau - taip, ar galima brangiau - taip, taaaip!
Aplink salą
Visa Islandija užima 103 tūkst. kv.km plotą, t. y. kaip 1,6 Lietuvos. Važiuosime nuo Reikjaviko laikrodžio rodyklės kryptimi. 1974 m. islandai baigė labai šaunų projektą – salą apjuosė 1332 km ilgio greitkeliu Nr. 1 arba Žiediniu keliu (Ring road). Šaunus geras kelias, fantastiškas būdas pamatyti visą salą.
Mažiau laiko ar koncentruotų įspūdžių pageidaujantiems siūloma trumpesnė programa po pietinę salos dalį – 300 km ilgio Auksinis ratas (Golden circle).
VAROM!!!!
Patiko? Nepatiko? Mums įdomu, ką jūs galvojate ;)